nikkalaby

Safari och auktion!

Publicerad 2008-06-30 14:26:18 i Allmänt,

Äntligen semester! Och som jag har längtat och fantiserat om att jag ska sitta på vår takförsedda altan och läsa deckare och sippa på rosévin. Jo tjena! Varför tar man aldrig med myggh-et i sina fantasier om sommaren? Vi har varit rätt så förskonade från myggplågan i några år, men nu får vi betala dubbelt opp. Inga myggnät i världen hjälper till 100%. De små plågorisen hittar in ändå. Och sen ägnar de natten åt att surra kring öronen, när man ska sova. Och trots att jag har fått dålig hörsel och knappt hör när sonen talar till mig, så hör jag dessa små monster.

Årets upplaga av "Sääski-safari" kommer nog inte att sakna myggor. Ni som besökte evenemanget förra året, kommer ihåg att det enda som saknades var just myggen. Men i år är det nog bäst att ta med myggstiftet.  Och det är inte det enda som behövs tas med. I år är serveringen under kvällen, nämligen alkoholfri. Och det beror inte på att vi i föreningen blivit nykterhetsivrare (även om jag tycker att man skulle behöva höja ett varnande pekfinger emmellanåt), utan det beror rätt och slätt på att vi ej har sökt alkoholförsäljningstillstånd i år. Ett dyligt tillstånd för en danskväll är rätt så dyrt, och för att det ska betala sig måste man sälja ganska mycket under kvällen. Men det blir nog inte något problem för de danssugna. Hur gjorde dansbanebesökarna förr?

Den 26 juli hålls auktion på Byagården. Behållningen går oavkortat till omkostnader i samband med Byagårdens ombyggnation. Vi tar tacksamt emot auktionsföremål, ända fram till auktionsdagen. Parkering blir lite problematiskt. Men vi löser det som så att auktionsbesökarna får använda sig av dikesrenen på Hamnvägen. Huvudsaken är att det endast parkeras på vägens ena sida. Parkeras det i båda körriktingarna, riskerar Hamnvägen att korkas igen. Innan hösten beräknas ombyggnationen påbörjas och när den är klar är Byagården mer ändamålsenlig och handikappvänlig och vi hoppas att det blir byns "nav".

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela