nikkalaby

Stockholmsvinter!

Publicerad 2009-11-19 20:54:07 i Allmänt,

Sommaren har dragit förbi. För min del blev det en sorgesam sommar, med glada inslag. Vi förlorade en i den närmaste släkten, men fick två nya istället. En av de "nya" var ett nytt barnbarn. Detta år har det fötts ganska många barn i byn, har jag förstått. Och det är roligt. Då finns ju alltid hopp om att vår skola inte läggs ner i brådrasket. Vilket är en realitet på många andra håll i Tornedalen och norrbotten.

Nu ska det vara vinter, tycker man, men icke, sa Nicke! Den lilla snö, som föll förra veckan, har smält bort och snöandet har avslösts av regnandet. Fryser det på nu blir det halt som attan. Jag förstår inte folk som inte tycker om snö. Menar de på fullaste allvar att det här vädret är bättre! Det är så mörkt och trist ute att det känns som om man inte ens ids stiga upp om mornarna. Som om en tjock, går och blöt filt lagt sig över världen. Inte ens utebelysningarna till jul, ser ut nåt för världen i blötan. Hoppas att det börjar snöa och blir lite kallare snart. Det behöver inte bli smällkallt, bara det blir så pass kallt att snön blir kvar. 

I veckans möte med Byaföreningen bestämdes att i år ska vi återgå till den "gamla" traditionen att ordna julfest med risgrynsgröt och tillbehör. Det nya blir att vi håller till på Byagården istället för på skolan. (se Byabladet).

Byagården kan man hyra förresten. Ifall ni glömt det. Själv ska jag dit på söndag, på dop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela