nikkalaby

Glada Vappen på Nikkala Byagård!

Publicerad 2010-04-30 21:23:25 i Allmänt,

Vilket tråkigt väder som rullade in över byn, lagom till korvgrillningen. Men trots detta deltog ett 50-tal bybor. Och det var en trevlig överraskning att så många, som inte brukar delta i vanliga fall, dök upp ikväll.

Vi fick tillfälle att inviga våra nya fina grillar som Danne N. har tillverkat. Tack Danne! Grillarna var superbra. Man vet aldrig, du kanske får fler beställningar. Och Krillos bullar, gick åt som smör på en het stekhäll! Roligt var också att vi värvade fler medlemmar under kvällen. Lottringen sålde slut rätt så fort, och själv vann jag ett stort badlakan och en cd :).

Till nästa år kanske vi ordnar en rikgtig majbrasa. Den som lever då kan vara med....eller hur man nu säger! Det gäller bara att hitta en lämplig plats, ur brandsäkerhetssynpunkt.

Jag hade planerat att ta kort, som jag skulle publicera här i bloggen, men tyvärr glömde jag att ta med kameran. Och jag kom inte ihåg mina planer förrän alla hade gått hem. Jag lovar att bättra mig till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela