nikkalaby

Valborgsmässoafton!

Publicerad 2013-05-03 18:20:07 i Allmänt,

Undertecknad har i dagarna tre, storstädat sitt spindelnätstäta hus och har inte haft tid, eller ork, att sätta sig ner vid datorn och knåpa ihop något om Nikkalas valborgsmässofirande. Nu är huset städat, nåja en del av det i alla fall, och innan det är dags att börja på ny kula sätter jag mig ner och knåpar :)
 
Valborgsmässoafton började inget vidare. Jag satt på jobbet och uppdaterade mig på Smhi´s hemsida med jämna mellanrum och deras väderkarta visade regn, regn och åter regn. Och det var inte frågan om något stilla strilande inte, nej regnet var av magnituden "det går inte att servera fika eller grilla korv". Men just som jag och mina "kaffe-kokar-kollegor" konfererade om huruvida vi skulle ställa in eller ta till plan B slutade det att regna och majbrasan var räddad. 
 
Vi sålde kaffe, Festis och Krillos goda bullar. Och komersen var igång nästan på en gång. Det gick så pass bra att vi sålde slut på kaffet. Lotterna gick också åt som smör i solsken, varför vi rätt snabbt kunde ha lottdragning. Ett antal lyckliga vinnare gick hem med vinster tillverkade i Byaföreningens verkstad.
 
Så lite "vimmel-bilder" i vanlig ordning:
 
 Vädret var grått och disigt men regnet upphörde, som tur var.
Årets upplaga av majbrasa i "Lilla Fiske-hamnen" är under "uppbyggnad".
Brasan fick en lite trevande start, men tog sig snart.
 För dem som ville grilla egen, medhavd korv fanns våra små grillar på plats.
"De eviga kaffetanterna" Solbritt och Gudrun in acton. Den tredje tanten höll i kameran :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Anita

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela